L’Ajuntament avança en la implantació de l’administració electrònica

L’ús d’alguns serveis agilitza els tràmits i suposa un estalvi econòmic per al consistori

DIMARTS 21 SETEMBRE 2021

Segons un informe sobre l’administració electrònica a la comarca del Pla d’Urgell, Vilanova de Bellpuig és un dels municipis que més ha avançat al respecte en els darrers anys. L’Ajuntament fa ús d’alguns serveis que posa a la seva disposició l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) amb l’objectiu d’eliminar el format paper i agilitzar el dia a dia dels ens locals. 

En aquest sentit, durant l’any 2020 es van publicar 54 anuncis a l’e-tauler, el tauler electrònic per a la publicació d’acords. Tot i que el servei pretén substituir el taulell físic, ubicat a l’entrada de l’Ajuntament, de moment a Vilanova es mantenen tots dos formats.

Un altre dels serveis que més ha augmentat ha estat el de la tramitació electrònica a través de l’e-tram. La seva implantació, però, depèn de l’ús que en faci la ciutadania i el teixit empresarial. Al 2019 es van registrar 65 sol·licituds o instàncies i al 2020, un total de 151. La pandèmia també ha disparat la necessitat de fer ús d’aquest servei. 

Vilanova també és un dels municipis del Pla d’Urgell que més ús fa del servei de generació de còpies electròniques d’originals en paper, el que suposa agilitzar el dia a dia de l’administració permetent la signatura d’aquests documents de manera electrònica i automatitzant els processos. 

Alguns serveis, a més, suposen també un important estalvi econòmic per a l’Ajuntament. És el cas de l’e-notum, que permet enviar notificacions electròniques a la ciutadania amb cost zero. Entre els anys 2020 i 2021, l’Ajuntament de Vilanova ha generat 369 notificacions, el que ha suposat un estalvi de 1.107 euros, si tenim en compte només el preu de l’enviament postal, o de 5.527,62 € si es valoren també altres aspectes com el temps del personal que realitza el tràmit o el cost energètic.

La voluntat del consistori és seguir avançant en la implantació de l’administració electrònica amb la voluntat d’oferir un servei més còmode i àgil a la ciutadania.